ساعات کاری بانک‌ها از ۲۶ اردیبهشت تغییر می کند

پارسینه چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 10:30
بانک‌ها از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور بین ساعت ۷ تا ۱۳ فعالیت خواهند داشت.

به گزارش پارسینه به نقل از مشرق همزمان با ابلاغ بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی کشور درباره نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در فصل گرم، ساعات کاری شبکه بانکی کشور نیز از روز شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه دستخوش تغییر خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی بانک‌ها، تمامی شعب بانک‌ها در سراسر کشور موظف‌اند در بازه زمانی ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریورماه فعالیت روزانه خود را از ساعت ۷ صبح آغاز کرده و در ساعت ۱۳ به پایان برسانند. این تصمیم در پی مصوبه اخیر هیئت وزیران و با هدف مدیریت مصرف انرژی، کاهش بار شبکه برق و استمرار خدمات عمومی اتخاذ شده است.

به موجب این بخشنامه، بانک‌ها همچون سایر دستگاه‌های اجرایی ملزم‌اند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، سامانه‌های سرمایشی را خاموش کنند. همچنین بر اساس تأکید نهادهای مسئول، هماهنگی لازم برای جلوگیری از اختلال در خدمت‌رسانی، به‌ویژه در ساعات پرتردد، در دستور کار شعب بانکی قرار گرفته است.

سال گذشته نیز تغییر ساعات کاری در فصل گرم به دلیل افزایش مصرف برق در دستور کار دولت قرار گرفت و امسال با هدف پیشگیری از ناپایداری احتمالی شبکه، اجرای این برنامه از ابتدای گرم‌شدن هوا آغاز شده است.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.