به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سید احمد علوی گفت : پیشنهاد شده است بخشی از ساختمان دادگستری آسیبدیده به موزه و سایت مرکزی حوزه مقاومت تبدیل و یادمان جنگ نیز در قلب بازار تاریخی تهران ایجاد شود.
علوی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که ساختمانهای آسیبدیده پیرامون میدان ارگ و مجموعه کاخ گلستان، از جمله ساختمان دادگستری و برخی بناهای اطراف، پس از بررسیهای کارشناسی و در صورت موافقت مجموعه مدیریت شهری، توسط شهرداری تملک و برای کاربریهای فرهنگی و موزهای آمادهسازی شوند.
علوی افزود: پیشنهادی نیز برای ایجاد یادمان جنگ و منظر مقاومت شهر تهران در محدوده تاریخی بازار تهران مطرح شده تا بخشی از روایت ایستادگی و مقاومت مردم در حافظه تاریخی پایتخت ثبت شود.
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به برخی اقدامات اولیه برای ساماندهی بناهای آسیبدیده در محدوده بازار سید اسماعیل و موزه وثوقالدوله، گفت: هنوز تصمیم نهایی درباره نحوه اجرای این طرحها اتخاذ نشده، اما تأکید ما بر این است که موضوع حفظ و احیای هویت تاریخی این محدوده با جدیت دنبال شود.