انگلیس نیروی نظامی به تنگه هرمز اعزام می‌کند

مشرق نیوز چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 07:56
وزارت دفاع انگلیس شامگاه سه‌شنبه از آمادگی ارتش این کشور برای اعزام یک فروند کشتی جنگی، چندین جنگنده و مین‌روب‌های بدون سرنشین به تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش مشرق؛ وزارت دفاع انگلیس شامگاه سه‌شنبه از آمادگی ارتش این کشور برای اعزام نیروی نظامی با هدف باز کردن تنگه هرمز خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان بخشی از مأموریت آتی آزادی دریانوردی در تنگه هرمز، انگلیس مین‌روب‌های بدون سرنشین و جدیدترین سیستم‌های ضد پهپاد، جنگنده‌های تایفون و ناوشکن دراگون را اعزام خواهد کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز سه‌شنبه بود که مذاکراتی درباره تنگه هرمز بین سران دستگاه‌های نظامی بیش از ۴۰ کشور ائتلاف به ریاست انگلیس و فرانسه برگزار شد.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین ذکر شده که این کشور ۱۱۵ میلیون پوند نیز برای کمک به این مأموریت دریایی اختصاص می‌دهد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.