
به گزارش تحریریه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما؛ فرزانه انصاری امروز در دیدار با طهمورث لاهوتی رئیس سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران، گفت: این سازمان دارای ظرفیتهای علمی و پژوهشی خوبی درحوزه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت تولیدات شهرکهای صنعتی است که لازم است از آن استفاده بهینه شود.
وی افزود: ورود این سازمان در هر بنگاه تولیدی و صنعتی میتواند به افزایش کیفیت تولیدات، ایمنی، سلامت و بهبود عملکرد آن کمک کند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پژوهشگاه استاندارد، بازوی علمی و فنی این سازمان بوده و میتواند در تدوین استانداردها و آموزش فنی تخصصی در استانداردسازی تولیدات صنعتی موثر باشد.
وی افزود: استانداردسازی محصولات جدید و صدور گواهی دانش بنیان در حیطه وظایف این سازمان است که میتواند در ارایه این خدمت درحوزه صنعت قرار گیرد.
همچنین در این نشست، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با استقبال از بهره گیری ظرفیتهای علمی و فنی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دو سازمان در گذشته دارای تفاهنامههای همکاری بودهاند که لازم است مورد بازنگری و به روز رسانی قرار گیرند.
لاهوتی افزود: شهرکهای صنعتی باید با استفاده از توان سازمان ملی استاندارد ایران بر کیفی سازی تولیدات خود متمرکز شده تا بتوانند ضمن حفظ و توسعه بازارهای داخلی در حوزه صادرات نیز موفق عمل کنند.