
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سازمان ملل متحد اعلام کرد: نزدیک به ۱۴ میلیون نفر در افغانستان با نا امنی شدید غذایی مواجه هستند.
سازمان ملل متحد امروز در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۱۳/۸ میلیون نفر در افغانستان با نا امنی شدید غذایی روبهرو هستند که از این میان نزدیک به ۵ میلیون کودک و زن باردار یا شیرده دچار سوء تغذیه شدهاند.
به گفته این سازمان، گرسنگی در افغانستان بیشترین آسیب را به زنان و کودکان وارد کرده است. در گزارش سازمان ملل آمده است: افغانستان با بحرانهای همزمان از جمله فروپاشی اقتصادی، از دست رفتن مشاغل و شوکهای اقلیمی مواجه شده که با تنشهای فزاینده منطقهای تشدید شده و سبب افزایش نرخها و وخامت نا امنی غذایی شده است.
برنامه جهانی غذا (WFP) هشدار داده است که این فشارهای ترکیبی سبب کاهش ذخایر غذای تخصصی شده است که برای کمک بهبود سوءتغذیه زنان و کودکان استفاده میشود. سازمان ملل قبل از این گفته بود حدود ۲۲ میلیون نفر در افغانستان در سال جاری میلادی به کمکهای بشردوستانه متکی هستند.