
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی چوپانی کارگردان مجموعه «صدای قلب من»، با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره این مجموعه گفت: نکته متمایز این مجموعه در مقایسه با کارهای دیگر، تلاشی بود که روایت جدید در مجموعه سازی شده است، هنرنمایی تعلیق با روایت عاطفی و درامی که در آن شکل می گیرد و چون در بستر هفت قسمت به صورت فشرده درآمد و ریتم کار را برد بالا و این تمایزی است در جذابت و جذب مخاطب و این مدل روایت تجربه جدیدی است.
وی در پاسخ به این سوال که نوشتن ملودرام عاشقانه کار ساده است یا نه، افزود: من دقیقا برعکس فکر می کنم و معتقدم هرچقدر به سمت داستان های عاشقانه برویم کار سخت می شود. در این کار روایت عاشقانه بهانه ای است برای رسیدن به یک عشق متعالی تر در قصه.
چوپانی، علت ساخت این مجموعه را با توجه به اینکه نویسنده مجموعه هم هست، گفت: خانه تولیدات جوان یک فرصتی را ایجاد کرد برای اینکه ما بتوانیم دغدغه خودمان را به آنها ارائه دهیم، سفارشی در کار نباشد که اعلام کنند این موضوع را بنویسید و یا حتما این مسایل در قصه باشد، من قصه هایی که قبلا نوشته بودم و دوست داشتم را ارائه دادم و این کار انتخاب شد. علاقه خودم به این قصه، عشقی است که از یک زاویه خیلی جدید مطرح می شود و غیرقابل پیش بینی بودن پایان قصه، نکته جذابیت این مجموعه است.
وی درباره حال و هوای دهههای ۵۰ و ۶۰ در این کار گفت: نکته ای که شاید برای بیننده جذاب باشد و مخاطب را راغب کند که این مجموعه را تماشا کند، این است که در آن دهه هم ما سعی کردیم از کلیشه ها دور باشیم، یعنی در طراحی لباس، طراحی صحنه و حتی تصاویری که در فیلم استفاده کردیم همه آرشیوی است تا آن حس واقعی را بتوانیم درست انتقال دهیم.
وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: سعی کردم با توجه به مجموعه هایی که در تلویزیون محبوب بودند از بازیگران شناخته شده و کمتر شناخته شده استفاده کنم، حتی برای نقش های خیلی کوتاه. سعی کردم انتخاب نقش ها و بازیگران طوری باشد که مخاطب راضی باشد از این انتخاب ها.
وی درباره نقش آفرینی شهید هادی فردی هم که در جریان جنگ تحمیلی شهید شد، گفت: شهید هادی فردی از بازیگران قدیمی تئاتر بود که در سینما و تلویزیون هم بسیار نقش آفرینی کرده بود اما نقش های کوتاه. انسان بسیار شریف، خوش اخلاق، دوست داشتنی و علاقه مندان به بازیگری.
وی درباره دشواری این کار افزود: با توجه به اینکه اولین کار تلویزیونی بود که کار می کردم این بود که آدم بخواهد با بالاترین کیفیت کار کند و در عین حال تطبیق بدهد خودش را با همه محدودیت ها و بزرگترین دشواری کار تعداد زیاد محل فیلم برداری بود.
علاقه مندان از طریق کپی کردن لینک زیر در یکی از پیام رسانهای اجتماعی می توانند این برنامه را تماشا کنند.
https://telewebion.ir/live/irinn?e=0x16c1e7ee