
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز بیست و یکم اردیبهشت است و دو ماه و دو هفته از جنگ میگذرد، در روز هفتاد و سوم جنگ تحمیلی سخنگوی وزارت امور خارجه ما که به یک چهره سرشناس در دنیا تبدیل شده واژه قلدرستیز را به ادبیات سیاست خارجی معرفی کرد.
آقای بقایی در تمسخر رئیس جمهور بد دهان آمریکا که چندین بار ایران را قلدر توصیف کرده است گفت: ایران نه قلدر، که قدرت مسئولیت پذیر و قلدرستیز منطقه است، قلدرهایی که به اعتراف نشریه آتلانتیک یکی از ایران ستیزترین رسانههای آمریکایی در برابر مقاومت ملت بی نظیر ایران کیش و مات شد.
آتلانتیک خبر داده است ترامپ دنبال راه فرار از مخمصه جنگ با ایران است و تنگه هرمز هم دیگر مانند گذشته باز نخواهد شد و با کنترل این تنگه ایران به عنوان بازیگر مهم در منطقه و جهان ظاهر میشود.
این که ایران حالا به بازیگر مهم تری در منطقه و جهان تبدیل شده از نظر رقبای دموکرات ترامپ تقصیر اوست.
سی ان ان در تحلیلی نوشته ترامپ مدام از پایان قریب الوقوع جنگ تمایل شدید ایران به توافق و نابودی کامل توان نظامی ایران سخن میگوید در حالی که توافقی نشد و شرایط میدانی هم تغییر کرده و در میان همه تحولات میدانی مهمترین میدانی که قواعدش را ایران معین میکند تنگه هرمز است، تنگه هرمز امروز هم مانند دیروز باز بود البته فقط به روی یک نفتکش حامل نفت خام عراق که با اجازه ایران از خلیج فارس وارد دریای عمان شد تا راهی مقصدش در شرق دور شود، شرق دوری که در چند روز آینده میزبان ترامپ است.
سوزان مالونی مدیر سیاست خارجی در اندیشکده بروکینگز واشنگتن به خبرنگاران گفته اینکه رئیس جمهور آمریکا در زمانی که فاجعه بارترین شکست استراتژیک را تجربه کرده باید به دیدار رقیب اصلی آمریکا برود واقعیت تلخی است. این شکست استراتژیک که از تنگه هرمز شروع شده احتمالا به تنگه باب المندب خواهد رسید.
انصارالله یمن امروز بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد آمریکاییها باید عواقب نپذیرفتن شرایط پایان جنگ ایران را بپذیرند.
عواقب کارها البته به نظر میرسد در لندن و پاریس و دوحه بهتر از واشنگتن درک شده است بعد از رئیس جمهور فرانسه که دیروز رسما اعلام کرد پاریس هرگز به دنبال استقرار نیروی دریایی در تنگه هرمز نیست، نخست وزیر انگلیس هم اعلام کرد من هم هرگز این کار را نخواهم کرد، نخست وزیر سابق قطر هم گفت ایران پس از حمله آمریکا و اسرائیل قویتر شده و هرگونه تلاشی برای شکست ایران با استفاده از قدرت نظامی از همان ابتدا یک توهم بود این توهم البته به نظر میرسد هنوز وجود دارد.
مجله آمریکایی نیشن درباره استمرار این توهم هشدار داده و نوشته اگر ترامپ دوباره با ایران درگیر شود با یک فاجعه بزرگتر مواجه خواهد شد فاجعهای که حتی از این هم برای ترامپ فجیعتر است.
همت ایرانیها برای التیام زخمهای جنگ است، ظهوریان نماینده مجلس امروز درباره پیشرفت روند احیای صنایع پتروشیمی و گاز به مردم گزارش داد، قوه قضائيه هم با پیگیری قضایی و توقیف اموال با جدیت تمام مشغول برخورد ریشهای با پادوهای خیانتکار ترامپ است تا پس از آنها نوبت به تسویه حساب با کسانی برسد که مرتکب تجاوز به ایران شدند، یکی از اینها به اصطلاح رئیس جمهور آمریکاست که گفته از طرح ایران برای پایان جنگ ناراضی است، جای شهید بهشتی خالی که بگوید آمریکا از جواب ایران ناراضی باش و از نارضایتی بمیر.