متکی: پول سربازان و پایگاه های نظامی آمریکایی را کشورهای منطقه می دهند

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 23:56
نماینده مجلس و وزیر اسبق امور خارجه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: آمریکایی ها در خلیج فارس رو به ایران ایستادند و گفتند: ما باید ریشه ملت ایران را بزنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی، نماینده مجلس و وزیر اسبق امور خارجه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: آمریکایی ها در خلیج فارس رو به ایران ایستادند و گفتند: ما باید ریشه ملت ایران را بزنیم.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته آمریکایی ها هم پایگاه های هوایی، زمینی و نظامی خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما پخش کردند. تهدید این پایگاه ها متوجه ما شد و طبیعی است که ما برای اعمال حق بی ضرر خود بر تنگه هرمز کنترل داشته باشیم.

متکی اشاره داشت: آمریکایی ها کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحقیر کردند و پیوست توافق شورای همکاری خلیج فارس این بود که کشورها منطقه باید تابع آمریکا باشند!

نماینده مجلس و وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: ما تا جایی روابطمان با کشورهای منطقه جلو می رفت، ولی در سطح بالا آنها اجازه روابط با ما نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: پول سربازان و پایگاه های منطقه را همین کشورهای منطقه می دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.