افزایش محسوس دما در یزد؛ گرد و خاک و وزش باد در راه است

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 21:39
یزد - کارشناس هواشناسی یزد از افزایش تدریجی دمای هوا در استان تا پایان هفته خبر داد و گفت: وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک و افزایش ابر نیز در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

عباس راجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز آسمان استان عمدتاً صاف بوده و پدیده جوی خاصی برای امروز پیش‌بینی نمی‌شود، اما تا روز چهارشنبه روند افزایشی دما در استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: بیشینه دمای استان که روز گذشته حدود ۳۲ درجه سانتی‌گراد بود، امروز به ۳۴ درجه رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دما در برخی مناطق استان به حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد برسد که نشان‌دهنده آغاز حال و هوای تابستانی در روزهای آینده است.

راجی ادامه داد: از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته، در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد نسبتاً شدید، گاهی همراه با گرد و خاک، در سطح استان به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی رخ خواهد داد. همچنین افزایش ابر در همین ساعات برای چند روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان یزد بیان کرد: روز پنجشنبه احتمال نفوذ گرد و غبار از استان‌های مجاور به استان یزد وجود دارد و این پدیده دور از انتظار نخواهد بود.

وی در پایان گفت: امروز شهر بافق با ثبت بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود و صبح امروز منطقه علی‌آباد با کمینه دمای ۷ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان خنک‌ترین نقطه استان گزارش شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.