جنگ آمریکا علیه ایران و بروز اختلال در تردد تنگه هرمز، این ماده را در جهان کمیاب کرده است.
وال استریت ژورنال نوشت: جنگ علیه ایران اسید سولفوریک به عنوان پرمصرفترین ماده شیمیایی جهان را کمیاب کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، اسید سولفوریک که به عنوان پرمصرفترین ترکیب شیمیایی سیاره زمین شناخته میشود، نقشی حیاتی در تولید کودهای فسفاته، استخراج مس و نیکل، ساخت تراشههای کامپیوتری و حتی تصفیه آب شهری دارد.
جنگ آمریکا علیه ایران و بروز اختلال در تردد تنگه هرمز، این ماده را در جهان کمیاب کرده است.
همزمان چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوگرد جهان، با هدف تضمین امنیت غذایی داخلی و کنترل قیمت کود، محدودیتهای شدیدی بر صادرات خود اعمال کرده است.
این اقدام بیش از همه کشورهایی نظیر شیلی (بزرگترین تولیدکننده مس) و اندونزی (تولیدکننده کلیدی نیکل برای باتریهای خودروهای برقی) را تحت فشار قرار داده و قیمتها را در این مناطق تا 80 درصد افزایش داده است.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.