امید در نگین آذربایجان

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 17:24
تبریز- مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی از بهبود وضعیت آرتمیا و تداوم برخورد قاطع با متخلفان حوضه آبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین حسن‌زاده، روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه از بهبود شرایط اکولوژیکی این دریاچه خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت آرتمیا، این موجود را گونه‌ای بسیار مقاوم توصیف و اظهار کرد: آرتمیا توانایی حفظ حیات خود را برای سال‌ها حتی در بدترین شرایط اقلیمی دارد. تجربیات گذشته نشان می‌دهد که با تداوم شرایط فعلی و بهبود وضعیت آبی، جمعیت این گونه ارزشمند نیز احیا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خصوص آخرین وضعیت آبگیری دریاچه تصریح کرد: هرچند با فرارسیدن فصل گرما و تابستان، حجم ورودی آب به دریاچه به طور طبیعی کاهش می‌یابد، اما به لطف اقداماتی نظیر کاهش مصرف آب کشاورزی و انتقال آب از رودخانه‌ها، شرایط خشکسالی شدید سال‌های گذشته تکرار نخواهد شد.

حسن‌زاده بر برخورد قاطع با متخلفان در حوضه آبریز تأکید کرد و گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای در هر دو استان آذربایجان شرقی و غربی، در چارچوب برنامه‌های ستاد احیا، با جدیت مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل برداشت‌های مازاد بر پروانه را دنبال می‌کنند و این روند با هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول ادامه خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مدیریت منابع آبی بر پایه عقلانیت و داده‌های دقیق استوار باشد، می‌توانیم وضعیت فعلی را تثبیت کرده و زمینه را برای احیای کامل دریاچه فراهم آوریم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.