افزایش قیمت ۳۰۰ درصدی داروهای پرمصرف/ کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع دارو ورود می‌کند؟

خبرآنلاین دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 16:39
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: در برخی اقلام، به‌ویژه داروهای پرمصرف، شاهد افزایش قیمت‌های تا ۳۰۰ درصد بوده‌ایم که هیچ منطقی ندارد و غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در برنامه دایره قانون گفت: در برخی اقلام، به‌ویژه داروهای پرمصرف، شاهد افزایش قیمت‌های تا ۳۰۰ درصد بوده‌ایم که هیچ منطقی ندارد و غیرقابل قبول است.

کمیسیون اصل نود فرصتی یک‌هفته‌ای به وزارت بهداشت داده است تا گزارش جزئی و آنالیز قیمتی تمامی داروها را ارائه کند تا مشخص شود کدام داروها افزایش کمتر و کدام افزایش بیشتر داشته‌اند البته بررسی انجام شده نشان داده که داروهای پرمصرف افزایش قیمت بیشتری داشته‌اند.

بر شرکت‌های دارویی از طریق وزارت بهداشت، سازمان بازرسی و تعزیرات کنترل صورت گیرد تا قیمت‌ها بر اساس آنالیز قیمتی به همان درصد افزایش یابد؛ چرا که افزایش یک‌مرتبه داروهای حداقلی منطق ندارد.

۳۱۲۱۶

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.