اعمال جریمه روزانه ۱۰ میلیون ریالی و تعیین مهلت بازگشت خودروهای خروجی از کیش تا ۱۰ خرداد

خبرآنلاین دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 15:40
روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش طی اطلاعیه ای اعلام کرد مالکان خودروهایی که تحت طرح «خروج اضطراری» از جزیره کیش خارج شده‌اند، حداکثر تا دهم خردادماه برای بازگشت فرصت دارند؛ تأخیر در ورود پس از این تاریخ، علاوه بر هزینه‌های خدمات، جریمه روزانه ۱۰ میلیون ریالی و پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش طی اطلاعیه ای اعلام کرد که اعتبار برگه‌های خروج تمامی خودروهای مشمول این طرح، ۲۵ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد. بر همین اساس، آخرین مهلت بازگشت این وسایل نقلیه به جزیره، ۱۰ خردادماه تعیین شده است و عدم بازگشت تا این تاریخ ، مشمول جریمه نقدی روزانه به مبلغ حداقل ۱۰ میلیون ریال خواهد بود.

عدم تمکین به جدول زمان‌بندی ابلاغی، موجب اعمال مقررات انضباطی و اقدامات قانونی علیه مالکان می‌شود. همچنین هرگونه دستکاری در ارکان اصلی خودرو شامل موتور، بدنه و شماره‌های شناسایی، بر اساس قوانین جاری کشور از مصادیق «قاچاق کالا» محسوب شده و موجب پیگرد قضایی قطعی است.

با توجه به پیش‌بینی‌های جوی و احتمال وقوع پدیده «دریابست» در روزهای باقی‌مانده، برنامه‌ریزی جهت بازگشت زودهنگام ضروری است تا از بروز اختلال در تردد شناورها و انقضای مهلت مجوز جلوگیری شود.

مسئولیت وقوع هرگونه سرقت، حادثه یا خسارت احتمالی به خودرو در طول مدت خروج از جزیره، به‌طور کامل بر عهده مالک است و بروز این موارد، رافع تعهدات قانونی وی در قبال بازگشت به‌موقع نخواهد بود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.