واکنش دولت به ادعای ریختن نفت استخراجی ایران به دریا

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 12:22
سخنگوی دستگاه دیپلماسی وجود لکه نفتی در نزدیکی جزیره خارگ و ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه ایران اقدام به تخلیه نفت در این قسمت کرده را دروغ محض خواند و گفت: ما نسبت به آسیب دیدن محیط زیست منطقه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز بسیار نگران هستیم.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره وجود لکه نفتی در نزدیکی جزیره خارگ و ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه ایران اقدام به تخلیه نفت در این قسمت کرده، این ادعا را دروغ محض خواند و گفت: ما نسبت به آسیب دیدن محیط زیست منطقه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز بسیار نگران هستیم. سابقه آسیب زدن به محیط زیست دریایی به چند دهه قبل برمی‌گردد حضور نظامی آمریکا در منطقه و جنگ‌هایی که بر منطقه تحمیل کرده است پیامدهای زیست محیطی بسیار شدید و دیرپایی را بر منطقه تحمیل کرده است. 

وی افزود: این مطالبه‌ای است هم از طرف ایران، منطقه و کل جامعه بین‌المللی به خاطر اینکه محیط زیست متعلق به یک یا چند کشور خاص نیست. یکی از دلایلی که ما معتقدیم نیازمند یک سازوکار مدیریتی برای تنگه هرمز هستیم، همین ایجاد اطمینان نسبت به حفظ محیط زیست دریایی و اتخاذ تدابیر برای ترمیم آسیب‌هایی است که در جریان جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر این پهنه آبی عارض شده است. 

بقائی خاطرنشان کرد: مواردی که در خصوص لکه نفتی مطرح شده همگی ساختگی است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.