تصمیم تازه دانشگاه تهران درباره حذف ترم

تابناک شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 12:47
معاونت آموزشی دانشگاه تهران با حذف ترم بدون احتساب سنوات، یا حذف چند درس دانشجویان برای ترم تحصیلی جاری موافقت کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ معاونت آموزشی دانشگاه تهران با درخواست برخی از دانشجویان برای حذف ترم تحصیلی و حذف چند درس برای نیمسال تحصیلی جاری موافقت کرد. بر این اساس دانشجویان متقاضی می توانند تا پایان اردیبهشت ماه درخواست خود مبنی بر حذف ترم تحصیلی یا چند درس را ثبت کنند.

بر اساس تصمیم معاونت آموزشی دانشگاه تهران حذف ترم تحصیلی دانشجویان این دانشگاه بدون احتساب سنوات تحصیلی خواهد بود. بنابراین دانشجویان باید از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به معاونت آموزشی واحد مربوطه درخواست خود را ثبت کند.

بنابر تاکید دانشگاه تهران در صورت حذف ترم، مطابق ضوابط امکانات رفاهی و آموزشی برای دانشجویان متوقف خواهند شد.

پیش از این نیز شورای آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد؛ مهلت برگزاری جلسات دفاع از طرح پیشنهادی رساله و پایان نامه در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۵- ۱۴۰۴ تا پایان تیرماه ۱۴۰۵ با رعایت شرایطی تمدید می شود.

برای این دسته از دانشجویان باید سرترم نیمسال ۲-۱۴۰۴ فعال شود؛ لیکن از پرداخت شهریه نیمسال مذکور معاف (پس از صدور مجوز از سوی هیات رئیسه دانشگاه) هستند.

بر اساس تصمیم شورای آموزش دانشگاه، تاریخ دانش آموختگی همان روز برگزاری جلسه دفاعیه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

همچین رعایت سایر مقررات از جمله تحصیل همزمان و نظام وظیفه (ویژه مشمولین) مورد تاکید است و برگزاری جلسه دفاعیه به صورت برخط بلامانع است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.