لکه مشکوک در آب‌های جزیره خارک: نشت نفت به دریا یا پسماند آب نفتکش‌های اروپایی؟

فرارو شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 09:20
نماینده بوشهر اظهار کرد: لکه های مشاهده شده در تصاویر ماهواره‌ای در اطراف جزیره خارگ مربوط به روغن و پسماند آب توازن نفتکش‌ها است که به زیان محیط زیست توسط نفتکش اروپایی به دریا ریخته شده است.»

در پی انتشار تصاویر ماهواره ای از لکه های بزرگ نفتی در اطراف جزیره خارک و احتمال نشت نفت به دریا، نماینده بوشهر در مجلس توضیحاتی ارائه داد. وی با تشریح عکس ماهواره ای و رد ادعای رها سازی نفت از سوی ایران، این لکه ها را  «مربوط به روغن و پسماند آب توازن نفتکش‌های اروپایی» دانست.

روز جمعه تصاویر ماهوارهای از لکه های بزرگ نفتی در آب های پیرامون جزیره خارک منتشر شد. برخی رسانه ها وسعت این لکه ها را 40 کیومتر مربع ارزیابی کردند و همچنین این ادعا مطرح شد که ایران به دلیل پر شدن مخازن، نفت را به دریا می ریزد.

12

تصاویر ماهواره ای از لکه پیرامون جزیره خارک

در واکنش به این اخبار، جعفر پورکبگانی، نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی در حساب شبکه اجتماعی ایکس، تصویر ماهواره ای لکه های نفتی را با بزرگنمایی تشریح کرد و روایتی از علت پدید آمدن این لکه‌ها در اطراف جزیره خارک ارائه داد.

جعفر پورکبگانی در فرسته خود نوشت: «در رسانه‌ها منتشر کردند که چون مخازن پر شده، ایران نفت را در دریا رها کرده است.

 این ادعا کذب و بخشی از عملیات روانی دشمن است.

لکه های مشاهده شده در تصاویر ماهواره‌ای در اطراف جزیره خارگ مربوط به روغن و پسماند آب توازن نفتکش‌ها است که به زیان محیط زیست توسط نفتکش اروپایی به دریا ریخته شده است.»

گفتنی است نهادهای دولتی از جمله وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست هنوز به این تصاویر و اخبار واکنشی نشان نداده اند.

13

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.