ضرورت تامین انرژی پایدار برای صنایع

دنیای اقتصاد شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 00:04
وزیر صمت با بیان اینکه هزینه انرژی و نرخ تعرفه‌های برق و گاز در واحدهای صنعتی طی چند سال اخیر افزایش محسوسی یافته، بر تامین انرژی پایدار برای صنایع تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد اتابک وزیر صمت با تاکید بر تامین انرژی پایدار برای صنایع گفت: هزینه انرژی و نرخ تعرفه‌های برق و گاز در واحدهای صنعتی طی چندسال اخیر افزایش محسوسی یافته که این امر ضمن خسارت به تولید، روند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را کند کرده است. اتابک در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که تولیدکنندگان نیازمند برق قابل‌اتکا و سیاست‌های روشن در بازار انرژی هستند، باید تصمیم‌گیری‌ها به‌گونه‌ای باشد که مزیت تولید از بین نرود. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، تصمیمات مرتبط با بهای انرژی، منجر به افزایش فشار بر تولیدکنندگان شده و در نتیجه توان بازسازی، ارتقا و سرمایه‌گذاری را کاهش داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت در حوزه نیروگاه‌های خودتامین سرمایه‌گذاری کرده، یادآور شد: این نیروگاه‌ها با هدف تامین برق واحدهای صنعتی ایجاد شده است. اما زمانی که کسری ایجاد می‌شد، چون شبکه در اختیار وزارت نیرو است، برخی از این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری متصل و برق آنها برای مصارف خانگی استفاده و برق واحدهای صنعتی محدود یا قطع می‌شود. وی با اشاره به آسیب واحدهای صنعتی در حملات آمریکایی- صهیونی یادآور شد: آسیب به صنایع کلیدی می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی و انتقال نیروی کار به سایر بخش‌ها شود اما وزارت صمت برای جلوگیری از تضعیف تولید به‌عنوان ستون فقرات بر اقتصاد به‌دنبال بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای دولتی و همکاری مجلس شورای اسلامی است تا صنعت بتواند دوباره خود را بازسازی کرده و مزیت تولید داخل حفظ شود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.