گزارش وزیر اقتصاد از درامدزایی ایران از تنگه هرمز به هیات دولت

خبرآنلاین جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 21:21
وزیراقتصاد از درامد زایی ایران از تنگه هرمز درجلسه هیات دولت گزارشی ارائه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین،طبق اعلام علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیراً گزارشی در جلسه هیئت دولت درباره نحوه مدیریت تردد و همچنین میزان درآمدهای آتی ایران از محل مدیریت تنگه هرمز ارائه کرده است.

تسنیم در خبری نوشت:بر اساس این اظهارات، محور اصلی گزارش ارائه‌شده به دولت، بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدی مرتبط با این گذرگاه راهبردی دریایی بوده؛ مسیری که بخش قابل توجهی از تجارت انرژی جهان از آن عبور می‌کند و همواره یکی از مهم‌ترین نقاط ژئوپلیتیکی و اقتصادی منطقه محسوب شده است.

، تاکنون جزئیات رسمی این گزارش منتشر نشده و دولت نیز اطلاعات دقیقی درباره سازوکار اجرایی، مدل درآمدی یا برآوردهای مالی مرتبط با آن ارائه نکرده است. با این حال، طی روزهای اخیر ارقام و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره احتمال افزایش درآمدهای ارزی کشور از محل وصول عوارض، خدمات دریایی و مدیریت تردد در تنگه هرمز مطرح شده است.

برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که در صورت طراحی سازوکارهای جدید حقوقی و اجرایی، ایران می‌تواند بخشی از ظرفیت اقتصادی این کریدور راهبردی را به درآمدهای پایدار ارزی تبدیل کند

۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید