بلومبرگ: تنگه هرمز به روی کشتی های تجاری عملا مسدود باقی مانده است

اقتصادنیوز جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 20:46
اقتصادنیوز: خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد که تنگه هرمز همچنان بسته است و از روز سه‌ شنبه عبور و مرور هیچ کشتی از آن ثبت نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: پس از آنکه آمریکا و ایران شب گذشته در تنگه هرمز با هم درگیر شدند و تجهیزات یکدیگر را در منطقه هدف حمله قرار دادند، تنگه هرمز به روی کشتی های تجاری عملا مسدود باقی مانده است.

گزارش این خبرگزاری آمریکایی در حالی است که شرکت ردیاب کشتی «تانکر ترکرز» امروز جمعه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که طی دو روز گذشته، سه نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) که خالی از بار بودند، پس از عبور از خط محاصره نیروی دریایی آمریکا و از طریق منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) پاکستان، به ایران بازگشتند.

بر اساس بیانیه این شرکت، این سه نفتکش ایرانی در مجموع قادر به حمل ۵ میلیون بشکه نفت خام ایران هستند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.