آمادگی روس‌اتم برای بازگرداندن کارکنان خود به ایران

اقتصادنیوز جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 18:25
اقتصادنیوز: رئیس شرکت روس‌اتم تاکید کرد که واحد یکم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، الکسی لیخاچف، رئیس شرکت روس‌اتم گفت:وضعیت در محل نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران در مجموع آرام است.

وی افزود: هیچ حمله‌ای به تأسیسات اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر مشاهده نشده است.

به گفته لیخاچف،واحد یکم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد:روس‌اتم آماده است در صورت نبود خطر ازسرگیری درگیری نظامی، کارکنان خود را به‌سرعت و به‌طور کامل به ایران بازگرداند.

لیخاچف گفت: شرکت‌های وابسته به روس‌اتم طبق برنامه همچنان به ساخت تجهیزات برای واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر ادامه می‌دهند.

به گفته وی، روس‌اتم قصد دارد در سال 2027 ارسال تجهیزات راکتور برای واحد 2 نیروگاه هسته‌ای بوشهر به ایران را آغاز کند.

این مقام روس تاکید کرد: محل ساخت و ساز واحدهای جدید نیروگاه بوشهر در حال بازگشت به حالت عادی است و تقریبا 2200 نفر از کارکنان محلی به آن بازگشته‌اند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.