سنتکام با انتشار اطلاعیهای گزارشها منتشر شده درخصوص حمله امروز امریکا به نفتکشهای خالی ایران را تایید کرد.
به گزارش فرارو، فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این اطلاعیه مدعی شد:
ما دو کشتی ایرانی را از کار انداختیم
ما اقدامات محاصرهای علیه دو نفتکش خالی با پرچم ایران اعمال کردیم
این نفتکشها در تلاش بودند تا در یک بندر ایرانی در خلیج عمان پهلو بگیرند
ما با استفاده از مهمات دقیق، نفتکشها را هدف قرار دادیم و مانع ورود آنها به ایران شدیم
تعداد نفتکشهایی که از 6 مه از کار انداختهایم به سه فروند رسیده است
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در این خصوص گفت: نیروهای ما متعهد به اجرای محاصره کشتیهایی هستند که به ایران وارد یا از آن خارج میشوند.