پکن تائید کرد؛ حمله به نفتکش دارای خدمه چینی در تنگه هرمز

همشهری آنلاین جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 17:16
سخنگوی وزارت امور خارجه چین تایید کرد که یک نفتکش دارای خدمه چینی در نزدیکی تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، لین جیان اعلام کرد که یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال که خدمه چینی را حمل می‌کرد، در نزدیکی تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است، افزود: تنگه هرمز یک آبراهه حیاتی برای کشتیرانی بین‌المللی است و پکن نگرانی عمیق خود را نسبت به تأثیر درگیری‌ها بر حمل‌ونقل تجاری و ایمنی خدمه ابراز می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از همه طرف‌ها خواست اقدامات ملموسی برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع انجام دهند.

جیان افزود: چین آماده است با جامعه بین‌المللی برای کمک به پایان دادن به درگیری‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه همکاری کند.

تنگه هرمز که یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های انرژی جهان به شمار می‌رود و حدود یک‌سوم تجارت دریایی نفت از آن عبور می‌کند، در هفته‌های اخیر و به دنبال جنگ تجاوزکارانه آمریکایی - صهیونی علیه ایران و در پی تشدید تنش‌ها در منطقه به کانون بحران تبدیل شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.