واکنش رسمی ریاض به ادعای همکاری با واشنگتن/ آسمان عربستان در اختیار آمریکا است؟

اقتصادنیوز جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 16:56
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عربستان با واکنش به گزارش وال استریت ژورنال درباره موافقت ریاض با قرار دادن آسمان خود در اختیار آمریکا برای بازگشایی تنگه هرمز، تأکید کرد: عربستان همچنان حامی آرامش، اجتناب از تشدید تنش و پشتیبانی از مذاکرات است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه عربستان به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال که مدعی شده بود ریاض و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس با قرار دادن آسمان خود در اختیار آمریکا برای بازگشایی تنگه هرمز موافقت کرده‌اند، واکنش نشان داد.

رائد قرملی معاون وزارت خارجه عربستان در امور دیپلماتیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عربستان همچنان موضع خود را در حمایت از آرامش، اجتناب از تشدید تنش و پشتیبانی از مذاکرات و تلاش‌ها برای کاهش تنش ادامه می‌دهد.

قرملی افزود: عربستان همچنان درباره گزارش‌های رسانه‌ای هشدار می‌دهد که به منابع ناشناس نسبت داده شده و برخی مدعی هستند این منابع سعودی هستند. این گزارش‌ها با موضع ثابت کشور عربستان که حمایت از ثبات و صلح است، مغایرت دارد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید