سید عباس عراقچی با رئیس جمهور دیدار کرد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:39
آقای سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش با مقامات هندی با دروپادی مورمو رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، وزیر امور خارجه ایران که برای رایزنی با مقام‌های عالیرتبه هند و حضور در کمیسیون مشترک دو کشور به دهلی نو سفر کرده است، عصر امروز با خانم دروپادی مورمو رئیس جمهور هند دیدار و گفتگو کرد. 

آقای سید عباس عراقچی در این دیدار با اشاره به رابطه تاریخی و تمدنی دو ملت بزرگ ایران و هند، بر اهتمام کشورمان برای تقویت مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌های مورد علاقه دو طرف تاکید و گزارشی از مباحث و نتایج بیستمین جلسه کمیسیون مشترک دو کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع اصولی خود در محکومیت همه اشکال تروریسم، بلافاصله بعد از حادثه تروریستی در پهلگام، آن را محکوم کرد ، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مجدانه خواستار صلح و ثبات در منطقه آسیای جنوبی است و ضمن دعوت به پرهیز از هر اقدامی که تصعیدکننده تنش‌ها باشد، آماده هرگونه مساعی جمیله برای کمک به کاهش تنش و برقراری آرامش در این منطقه مهم است.

رئیس جمهور هند با قدردانی از موضع اصولی و ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را مبتنی بر بنیان‌های مستحکم تاریخی و فرهنگی توصیف کرد که در ۷۵ سال گذشته از زمان انعقاد معاهده دوستی بین دو کشور همواره در مسیر رشد و اعتلا و در جهت تامین منافع متقابل دو ملت بوده است.

رئیس‌جمهور هند همچنین با ابراز تاسف از حادثه انفجار در بندر شهید رجائی، با خانواده‌های قربانیان و دولت و ملت ایران ابراز همدردی و برای مجروحان حادثه آرزوی بهبودی کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.