مستند «سفرقند» از شبکه دو سیما

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:26
فصل چهارم مجموعه مستند «سفرقند» با عنوان «ترس» در حال پخش از شبکه دو سیماست.

مستند «سفرقند» از شبکه دو سیمابه گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه یک برنامه تلویزیونی است که بخش‌هایی از زندگی آدم‌های واقعی را دنبال می‌کند و روایت نوجوانان مستندسازی است که با راهنمایی و کمک مربی روحانی خود، حجت الاسلام سیدامیرحسین موسوی درپی پاسخ به سؤالات و شبهات نوجوانانه خود هستند.

مستند «سمرقند» که تاکنون سه فصل آن از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شده است، پس از سفرنامه اربعین و سفر به عراق و صحبت از تفاوت‌ها در فصل اول، سفر به شیراز و گرامیداشت رفیق شهیدم در حادثه شاهچراغ در فصل دوم و سفر به بوشهر و روایت تاریخ شگرف این منطقه در فصل سوم، هم اکنون با تولید فصل چهارم و سفر به شمال و زندگی در جنگل به محتوای «ترس» می پردازد.

در این فصل از برنامه، اعضای گروه که علاقه‌مند به هیجان و موضوع ترس شده‌اند، به تجربه فیلم ترسناک، بازی‌های ترسناک، سر زدن به روستای جن‌زده و اتاق فرار مشغول شده‌اند. آقا سید، گروه نوجوانان را به تجربه یک حس باهیجان و ترس واقعی و البته فرصتی مناسب برای گفتگو دعوت می‌کند و پیشنهاد سفر به جنگل و زندگی در جنگل را می‌دهد که با استقبال گروه مواجه می‌شود. در ادامه نوجوانان ضمن تجربه اتفاقات و پیشامد‌های گوناگون، با مفاهیم مختلف ترس از نگاه دین و عقل آشنا می‌شوند.

مستند «سفرقند» کاری از شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه‌کنندگی امین سلمان‌زاده و کارگردانی علی صالحی، از شنبه ۸ مهر به مدت ۵ روز ساعت ۱۷:۲۰ پخش می شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.