کنعانی:پویایی دیپلماتیک در مذاکرات رفع تحریم ها وجود دارد

الف جمعه 11 اردیبهشت 1405 - 06:54
سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه پویایی دیپلماتیک در زمینه مذاکرات رفع تحریم ها از طریق مجاری مختلف وجود دارد، گفت: پیام‌ها در سطوح مختلف در این زمینه در حال مبادله است و جمهوری اسلامی ایران همواره از این تلاش ها و اقدامات با حسن نیت استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری درباره سفر وزیر امور خارجه قطر به کشورمان و ارسال پیام به تهران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها  اظهار داشت: در این رابطه وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توضیحات لازم را ارایه کرده اند و من نمی توانم نکاتی را بر نکات پیش گفته آنان اضافه کنم.

کنعانی، با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز ملت ها تلاش می کنند استقلال سیاسی و کرامت انسانی خودشان را در نظام بین الملل و مواجهه قدرت ها و مستکبران احیا کنند و هویت ملی و انسانی خود را از تعرض و دست اندازی قدرتهای سلطه طلب محفوظ نگه دارند.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران مقتدر تر از گذشته و همیشه در عرصه های مختلف داخلی و خارجی ظهور و بروز و تجلی پیدا کرده و توطئه گران به در بحران کشاند

وی درباره حمله به سفارت آذربایجان در تهران، آن را حادثه ای تلخ توصیف کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر وظیفه خود در این رابطه در ابتدای حادثه بلافاصله ورود کرد و اقدامات لازم را انجام داد؛ ضارب دستگیر شد و مورد بازجویی و تحقیقات انتظامی و پلیسی و قضایی قرار گرفت؛ تحقیقات و اظهارات ضارب نشان می دهد که این کار شخصی و با انگیزه های شخصی و خانوادگی بوده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.