آمریکا در پی حملات اخیر ایران؛ انتقال پایگاه‌ها و مراکز فرماندهی به مناطق امن‌تر و زیرزمینی در دستور کار

پارسینه جمعه 05 تیر 1405 - 10:45
ارتش آمریکا اکنون در حال بررسی تغییر ساختار پایگاه خود در بحرین، کاهش حضور نظامی آمریکا در کویت و عربستان سعودی، و انتقال برخی پایگاه‌ها یا بخشی از کارکردهای آن‌ها به مناطق غربی‌تر است.

به گزارش پارسینه به نقل از انتخاب، وال استریت ژورنال نوشت: به گفته مقام‌های آمریکایی آگاه، خسارات گسترده‌ای که تسلیحات ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر خاورمیانه وارد کرده‌اند، پنتاگون را وادار کرده است تا بازنگری جامعی در کل آرایش و استقرار نیروهای خود در منطقه آغاز کند.

به گفته این مقام‌ها، ارتش آمریکا اکنون در حال بررسی تغییر ساختار پایگاه خود در بحرین، کاهش حضور نظامی آمریکا در کویت و عربستان سعودی، و انتقال برخی پایگاه‌ها یا بخشی از کارکردهای آن‌ها به مناطق غربی‌تر است؛ یعنی نقاطی که از برد موشک‌ها و پهپادهای ایران دورتر باشند.

این مقام‌ها افزودند که ممکن است ساختمان‌هایی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، دیگر بازسازی نشوند.

همچنین احتمال دارد مراکز فرماندهی و کنترل به تأسیسات زیرزمینی منتقل شوند و توانمندی‌های نظامی آمریکا به‌صورت پراکنده‌تر در سراسر منطقه توزیع شود. 

با این حال، آن‌ها تأکید کردند که هنوز هیچ تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید