بمب حرام است / با وجود توانایی قصد تولید را نداریم

گسترش نیوز دوشنبه 28 آذر 1401 - 15:52
کمال خرازی که از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است تاکید دارد ایران باوجود داشتن توانایی کافی در زمینه تولید بمب قصد ندارد چنین اقدامی را انجام دهد چراکه خواهان منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای است.

کمال خرازی، وزیر اسبق وزارت خارجه اخیرا در قالب صحبت هایی به بیان دیدگاه جمهوری اسلامی در زمینه تولید بمب پرداخته است.

وی در این باره اظهار کرد: ما امروز هم از توانایی های بالا برخورداریم و می بینید که روز به روز هم سانتریفیوژهای پیشرفته تر و تولید بالاتری داریم ولی در صدد تولید بمب نیستیم.

خرازی گفت: توانایی را داریم، اما قصد تولید بمب نداریم. چرا؟ در مذاکراتی که جسته و گریخته در زمان فعالیتم در وزارت امور خارجه داشتم، بخصوص بعضی کشورهای عربی می گفتند چرا بمب تولید نمی کنید؟ چون طبق آموزه های دینی، ما تولید بمب را حرام می دانیم. از سوی دیگر از دیدگاه راهبردی تولید بمب را راهگشا نمی دانیم چراکه اگر ایران به سمت سلاح هسته ای برود کشورهای دیگر منطقه هم در یک مسابقه تسلیحاتی قرار می گیرند و آنها هم می خواهند با کمک دیگران سلاح هسته ای تولید کنند

وی در پایان گفت: به همین دلیل است ما چند دهه است از دهه ۷۰ما خواهان منطقه عاری از سلاح های هسته ای هستیم.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.