در پایتخت ۹ هزار معلول وجود دارد

گسترش نیوز سه شنبه 15 آذر 1401 - 11:12
سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، در حاشیه یکصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: تهران حدود ۹هزار معلول دارد و با توجه به این موضوع باید ۱۲هزار کیلومتر از معابر شهری برای معلولان مناسب سازی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شعارهای روز جهانی معلولان در سال ۲۰۲۲ یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان را افراد معلول تشکیل می دهند که در کشورهای در حال توسعه بیشتر است. به گونه ای که ۸۰ درصد معلولان جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

رئیس کمیته سلامت شورا اظهار کرد: تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو با مشکل رو به رو است و بخش عمده ای از ترافیک مربوط به این کمبودهاست؛ اتوبوس و مترو یکی از نیازهای معلولان است که باید به آن توجه شود. عمل به این مطالبات در حوزه اختیارات شورا نیست و شهرداری باید به آن عمل کند.

وی ادامه داد: ایستگاه ها و اتوبوس ها برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده و ارزیابی ایستگاه ها نشان می دهد ۲۰۶ آسانسور در ایستگاه ها مورد نیاز است و متأسفانه پله برقی های موجود نیز دارای نقص فنی است.

نجفی با بیان اینکه وظایف شهرداری ها برای معلولان مشخص است، تصریح کرد: شهردار تهران پیگیری های لازم را برای اجرای بندهای مرتبط با شهرداری در قانون حمایت از معلولان انجام دهد.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.