شبکه سی ان ان وضع بیمارستانهای کالیفرنیا را به علت شیوع کرونا، شبیه جهنم و منطقهی جنگی توصیف کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه سی ان ان وضع بیمارستانهای کالیفرنیا را به علت شیوع کرونا، شبیه جهنم و منطقهی جنگی توصیف کرد که با سونامی بیماران کرونایی مواجه است.
ایالت کالیفرنیا در آمریکا به یکی از کانونهای اصلی شیوع بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده است. مقامات مسئول در شهر لس آنجلس در این ایالت میگویند هنوز پیامدهای واقعی دورهمیهای خانوادگی مربوط به تعطیلات سال نو، هویدا نشده است. به گفتهی این مسئولان، بیمارستانهای این منطقه همین حالا هم در وضع بحرانی قرار دارند.
سارا سایندر خبرنگار شبکه در گزارشی از لس آنجلس در این خصوص گفت: «پزشکان و پرستاران این منطقه که شاهد روند مربوط به گسترش این بیماری همه گیر بوده اند، میگویند به نظر میرسد اوضاع در این منطقه بدتر خواهد شد. باید پس از رفتن به ۱۰ بیمارستان در این منطقه بگویم که اینجا شبیه جهنم است. داخل این بیمارستانها شبیه منطقهی جنگی است. خارج این بیمارستانها زیباست بطوریکه از خارج، شبیه هتل به نظر میرسند اما داخل این بیمارستانها شبیه منطقهی جنگی است. پزشکان و پرستاران روزانه هجده ساعت کار میکنند. سونامی بیماران به سمت این مراکز میآید. بدترین گروههای آسیب دیده از این وضع نیز گروههای سیاه پوست و لاتین تبارها (رنگین پوستان دیگر) در این کشور هستند».
افزایش ۴۰۰ درصدی مبتلایان در کالیفرنیا در ۲ ماه
در فاصلهی دو ماه، شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در ایالت کالیفرنیا در آمریکا چهارصد درصد افزایش یافته است.
بیماری کووید-۱۹ با سرعت و شدت در ایالت کالیفرنیا در آمریکا در حال افزایش است. در اواسط ماه نوامبر شمار مبتلایان به این بیماری در کالیفرنیا حدود ده هزار نفر بود، اما با گذشت حدود دو ماه، این رقم به بیش از چهل هزار نفر رسیده است. افزایش چهارصد درصدی شمار مبتلایان به این بیماری در کالیفرنیا سبب شده است بیمارستانهای این ایالت در وضعیت بحرانی قرار بگیرند و دیگر نتوانند پاسخگوی موج گستردهی بیمارانی باشند که به این مراکز مراجعه میکنند.
سی ان ان موج فزاینده مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را در این ایالت به «سونامی» تشبیه کرده است که کادر درمان قادر به پاسخگویی به آنها نیست. بنابر اعلام سی ان ان «همهی تختهای بیمارستانی بویژه در بخشهای جنوبی این ایالت پر شده است و دهها نفر از بیماران در راهروها یا در بخش اورژانس بستری هستند و منتظرند تا تخت بیمارستانی خالی شود؛ و همه این اتفاقات در کشوری رخ میدهد که ظاهرا ثروتمندترین کشور جهان است.»
گفتنی است در لس آنجلس که یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا در ایالت کالیفرنیا است، هر هشت دقیقه یک نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست میدهد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.