۷۴درصد شهر‌های کشور در وضع قرمز و نارنجی

اقتصاد آنلاین شنبه 19 تیر 1400 - 23:43
معاون کل وزیر کشور گفت: ما الان با افزایش بالای بیماری مواجه هستیم و ۳۲۹شهر کشور که می‌شود ۷۴درصد شهر‌ها، در شرایط قرمز و نارنجی هستند و چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی تا واکسیناسیون عمومی نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، ایرج حریرچی در گفتگو با تیتر امشب گفت: در هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد بیمار جدید شناسایی شد و بیش از ۱۰ هزار مورد بستری مثبت داشتیم و بیش از هزار فوتی، در تهران هم موارد میزان بستری ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
معاون کل وزیر کشور علت سیر افزایشی بیماری را ناشی از کاهش رعایت پروتکل‌ها دانست و گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف به ۶۵ درصد رسیده است و در ۳ استان به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
حریرچی گفت: متاسفانه ۶۵ درصد افراد ماسک نمی‌زنند.
معاون کل وزیر کشور به رغم تعطیلی مدارس و منع رفت و آمد شبانه و اعمال مقررات شهر‌های قرمز و نارنجی، میزان تردد اجتماعی ما در ماه خرداد حدود ۵ درصد بیشتر از شرایط عادی بوده است.
حریرچی گفت: بهترین راه و سریع‌ترین راه برای رسیدن به شرایط عادی واکسیناسیون عمومی است
او ضمن عذرخواهی از مردم بابت تاخیر در واکسیناسیون گفت: الان شرایط تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال ۷۲ درصد و در هرمزگان به ۷۵ درصد است.
معاون کل وزیر کشور با اشاره به ورود حدود ۲ میلیون هزار دز واکسن به کشور گفت: در ۱۱ روز آینده میزان واردات واکسن به ۷ میلیون خواهد رسید و در کنار این تحویل واکسنهای ایرانی هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.
حریرچی از مردم خواست تا وقتی که واکسیناسیون عمومی انجام می‌گیرد همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند.
 عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با بیان این که به نظر می‌رسد ویروس موج پنجم از نوع دلتاست گفت: ویروس دلتا هم تکثیرش بسیار زیاد است، هم بسیار مسری‌تر از ویروس‌های قبلی است، اما در مورد مرگ و میر این ویروس هنوز زود است که قضاوت کنیم.
عابدینی گفت: ویروس دلتا سنین پایین‌تر را بیشتر درگیر می‌کند.
او گفت: تاکنون در ۱۰۶ کشور ویروس دلتا دیده شده است.
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون به کاهش بیماری و مرگ و میر کمک می‌کند.
در ادامه برنامه همچنین سید عباس موسوی - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و علیرضا منافی‌ارثی - رییس بیمارستان امام حسین (ع) و سعیدرضا مهرپور - رییس بیمارستان شریعتی در تماس نصویری با برنامه با ارائه گزارشی از روند افزایش بیماری و کاهش رعایت پروتکل ها، بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون تاکید کردند.

حجم ویدیو: 2.78M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.