موجودی کالاهای متروکه ۲۵درصد کاهش یافت

اقتصاد آنلاین چهارشنبه 16 تیر 1400 - 12:51
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۷ درصدی مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به رغم تداوم شرایط سخت تحریم و تداوم شرایط کرونایی، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی ایران از ۴۲ میلیون تن سال گذشته و به ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال جاری افزایش پیدا کرده ا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، فرهاد منتصرکوهساری اظهار داشت: در سه ماهه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر کشور به ۲۱ میلیون تن رسیده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی درباره تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر کشور، گفت: با توجه به تحریم و شیوع ویروس کرونا، حجم تخلیه و بارگیری کانتینری به ۵۳۶ هزار تی ای یو رسید که در مقایسه با ۵۳۴ هزار TEU در سال ۹۹، رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در سرعت دادن به خروج کالاهای اساسی از بنادر کشور، تاکید کرد: موجودی کالاهای متروکه از ۷۲۹ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است که کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌هد.

منتصر کوهساری خروج هرچه بیشتر و سریع‌تر کالاهای رسوبی و متروکه از بنادر تجاری کشور را، به جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های انبار ضروری دانست.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.