لزوم مراجعه به تریاژ‌های تنفسی با مشاهده اولین علائم کرونا

صدا و سیما پنج شنبه 09 اردیبهشت 1400 - 16:07
پرستار اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص): افراد به هنگام مشاهده اولین علائم کرونا با مراجعه به موقع به تریاژ‌های تنفسی می‌توانند جلوی وخامت بیماری را بگیرند.

خانم احسانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: هر بیمارستانی دارای تریاژ تنفسی است که کار‌های اولیه مبتلایان را انجام خواهد داد و اگر کرونا مثبت و حال عمومی خوب داشته باشند، راهنمایی می‌شوند تا با مصرف دارو در منزل درمان شوند و اگر نیاز به بستری داشته باشند حتما بستری خواهند شد.
پرستار بیمارستان حضرت رسول اکرم افزود: افراد نگران این نباشند که ممکن است منفی باشند و با مراجعه به بیمارستان کرونا مثبت شوند.
خانم احسانی افزود: همچنان بیمارستان رسول اکرم به عنوان یک بیمارستان جنرال بیشتر بخش هایش در اختیار بیماران کرونایی است و تمام این بخش‌ها پر است و بیمارانی که می‌آیند همه بدحال هستند و درگیری بالای ریه و سطح هوشیاری پایین دارند که برای عبور از این مرحله لازم است هموطنان حتی روی اولین علائم بیماری حساس باشند.
خانم احسانی گفت: رایج‌ترین علائم بیماری اکنون تنگی نفس، بدن درد، اسهال و خصوصا علائم گوارشی است که باید روی این علائم حساس بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.