روبیو: تنگه هرمز آبراه بین‌المللی است | متعلق به هیچ کشوری نیست | هیچ دولتی حق ندارد برای عبور از آن عوارض یا هزینه‌ای تعیین کند

اقتصادنیوز پنج شنبه 04 تیر 1405 - 12:43
اقتصادنیوز:

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد تحولات و رخدادهای اخیر، اتحاد میان واشنگتن و شرکایش را در معرض آزمون قرار داد، اما این ائتلاف توانست از این مرحله با موفقیت عبور کند.

 وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «وی در سخنانی تأکید کرد که نشست امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن هدف مشترکی در زمینه تأمین ثبات و امنیت منطقه دارند».

روبیو با اشاره به تحولات اخیر گفت: «اکنون وارد مرحله‌ای جدید شده‌ایم که امیدواریم به صلح منجر شود».

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن با همکاری شرکای خود تلاش خواهد کرد گفت‌وگویی سازنده با ایران آغاز کند تا زمینه دستیابی به یک توافق فراهم شود.

روبیو درباره تنگه هرمز نیز مدعی شد: «این آبراه بین‌المللی متعلق به هیچ کشوری نیست و هیچ دولتی حق ندارد برای عبور از آن عوارض یا هزینه‌ای تعیین کند».

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که در هرگونه توافق احتمالی با ایران، منافع و نگرانی‌های شرکای منطقه‌ای واشنگتن مورد توجه قرار خواهد گرفت و هیچ توافقی نباید با منافع متحدان آمریکا در منطقه در تضاد باشد.

وی همچنین گفت که دونالد ترامپ به رویکرد صلح‌آمیز متعهد است، اما این صلح نباید امنیت و رفاه کشورهای منطقه و ایالات متحده را تضعیف کند.

روبیو در پایان خاطرنشان کرد که دولت ترامپ از هر ابتکاری که به صلح پایدار و در عین حال حفظ امنیت و شکوفایی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر شود، استقبال می‌کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.