تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد/ غنی‌سازی اورانیوم، خط قرمز تغییرناپذیر نظام است

رکنا پنج شنبه 04 تیر 1405 - 10:55
رکناسیاسی: دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با تبیین مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بر لزوم اتخاذ رویکردی واقع‌بینانه از سوی غرب تأکید کرد.

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، بهنام سعیدی شامگاه سوم تیر در جمع عزاداران حسینی در شهر درب بهشت جیرفت با اشاره به موقعیت استراتژیک تنگه هرمز اظهار کرد: وضعیت امنیت در تنگه هرمز به طور کامل تغییر کرده و این آبراه راهبردی هرگز به شرایط قبل بازنخواهد گشت.

وی ادامه داد: امروز کنترل این منطقه حیاتی با اقتدار کامل در دست نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه محاسبه اشتباه در این پهنه آبی با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

سعیدی ضمن انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در مذاکرات افزود: آمریکا باید بداند که دوران وعده‌های بی‌پشتوانه به پایان رسیده و پایبندی به تعهدات در تفاهمنامه از جمله آزادسازی اموال بلوکه‌ شده ملت ایران و رفع محاصره دریایی، بدیهی‌ترین انتظار ماست و این اقدامات باید در میدان عمل ثابت شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حقوق هسته‌ای ایران در هیچ توافقی قابل معامله نیست، اظهار کرد: غنی‌سازی اورانیوم حق مسلم و قانونی ملت ایران و یکی از خطوط قرمز تغییرناپذیر نظام است.

وی گفت: در جریان مذاکرات تیم دیپلماسی کشور هیچ‌گاه از این حق مسلم عقب‌نشینی نخواهد کرد و مسیر پیشرفت علمی و هسته‌ای ایران با صلابت ادامه خواهد یافت.

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227991
  • دیدار یادگار امام با خانواده‌های شهدای پاکدشت در شب عاشورای حسینی

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.