همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود

نامه نیوز چهارشنبه 03 تیر 1405 - 16:22
رئیس‌ کل بانک مرکزی با اشاره به معافیت اخیر و رفع محدودیت‌های صادرات نفتی ایران گفت: از روز شنبه (۶ تیرماه ) تغییر محسوسی در تخصیص و تامین ارز صنعت ایجاد و در اولین مرحله ۲ میلیارد دلار تامین ارز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به معافیت اخیر و رفع محدودیت‌های صادرات نفتی ایران افزود: در ماه‌های اخیر، به دلیل نااطمینانی‌ها و ضرورت صیانت از ثبات بازار ارز، بانک مرکزی ناگزیر بود با احتیاط بیشتری در تخصیص و تأمین ارز عمل کند و بخشی از منابع ارزی کشور نیز برای تقویت ذخایر اختصاص یافت.

وی افزود: اکنون با رفع محدودیت صادرات نفتی در چارچوب معافیت اخیر و بهبود امکان دسترسی به منابع ارزی، دست بانک مرکزی برای افزایش معنادار تخصیص و تأمین ارز بازتر شده است، بر همین اساس، بانک مرکزی بخشی از ذخایر ارزی تقویت‌شده در ماه‌های اخیر را روانه چرخه تأمین ارز خواهد کرد و از روز شنبه آینده تغییر محسوسی در تخصیص و تامین ارز صنعت ایجاد و در اولین مرحله ۲ میلیارد دلار تامین ارز خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: افزایش تخصیص و تأمین ارز، به‌ویژه برای کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و نیازهای تولید، می‌تواند فشار ناشی از محدودیت واردات بر قیمت‌ها را کاهش دهد و به کنترل تورم کمک کند.

سیاست بانک مرکزی در دوره جدید، استفاده فعال از گشایش‌های ارزی اخیر برای تأمین نیازهای واقعی اقتصاد، پشتیبانی از تولید و حفظ ثبات بازار ارز است.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.