وزیر جنگ آمریکا: آزمایش پدافندی گنبد طلایی موفق بود

اقتصادنیوز چهارشنبه 03 تیر 1405 - 14:25
اقتصادنیوز:وزیر جنگ ایالات متحده ادعا کرد که اولین آزمایش مهم سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» آمریکا تحت نظر او با «موفقیت» انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «پیت هگست»، وزیر جنگ آمریکا در پستی در فضای مجازی مدعی شد سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» اولین آزمایش مهم «موفقیت‌آمیز» خود را اجرا کرده و او شاهد این آزمایش بوده است.

هگست در این پست ادعا کرد: «در این آزمایش، از فناوری پیشرفته انرژی‌های هدایت‌شونده بهره‌برداری شد و سامانه دفاع پویای خودکار در هم شکننده ( DDAD)، به شکلی بی‌نقص، خودکار و هوشمند، طیف وسیعی از تهدیداتِ ورودی را رهگیری، هدف‌گیری و خنثی کرد. این آزمایش دقیقاً طبق برنامه‌ریزی انجام شده و تمامی تهدیدات به صورت پویا منهدم شدند. من شاهد بودم که جنگجویان نخبه ما چگونه با بهره‌گیری از فناوری‌های نسل جدید، پهپادها و موشک‌های کروز مهاجم را در همان لحظه ورود، متوقف و از کار انداختند.»

پیت هگست همچنین در این پست نوشت: «این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد؛ لایحه‌ای که بودجه لازم برای ساخت سپر نهایی دفاع از خاک آمریکا را در اختیار ما قرار داد.»

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.