مقام آمریکایی: مذاکرات لبنان و اسرائیل ادامه خواهد یافت

ورزش سه سه شنبه 02 تیر 1405 - 06:52
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که مذاکرات لبنان و اسرائیل با هدف دستیابی به توافق امنیتی و صلح جامع ادامه خواهد یافت.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از خبرگزاری مهر، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که گفت‌وگوهای میان لبنان و اسرائیل همچنان در مسیر دستیابی به صلحی جامع و توافقی امنیتی میان دو طرف پیش خواهد رفت.

وی که خواست نامش فاش نشود، در این باره بدون اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم اسرائیل مدعی شد: هدف مشترک ما پایان دادن دائمی به چرخه خشونت میان لبنان و اسرائیل است.

این مقام آمریکایی همچنین از آغاز یک سازوکار نظارتی در لبنان توسط فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) خبر داد و مدعی شد که این سازوکار با هدف ارائه اطلاعات دقیق و میدانی به مسئولان آمریکایی درباره تحولات و درگیری‌های جاری در لبنان راه‌اندازی شده است.

به گفته این مقام آمریکایی، مارکو روبیو، وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه گذشته با جوزف عون، رئیس جمهوری لبنان و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت‌وگو کرده و بر ضرورت تقویت آتش‌بس و پیشبرد روند مذاکرات میان طرف‌ها تأکید کرده است.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.