هشدار انصارالله به صهیونیست‌ها: حضور در آب‌های سومالی هدفی مشروع است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 06:10
عضو انصارالله یمن به صهیونیست‌ها درباره حضور نظامی در آب‌های سومالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد الفرح»، عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» در مورد تحرکات رژیم اسرائیل و آمریکا در سومالی هشدار داد و  گفت:  ما به دریای سرخ و باب‌المندب به عنوان یک منطقه راهبردی بسیار مهم می‌نگریم و هرگونه تحرک دشمن اسرائیلی یا آمریکایی در آن، در چارچوب تلاش برای ایجاد نفوذ خصمانه، سلطه بر گذرگاه‌های حیاتی و تهدید امنیت کل منطقه، از جمله خودِ عربستان سعودی، تفسیر می‌شود.

وی حضور صهیونیست ها در آب های سرزمینی سومالی را تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور دانست و تاکید کرد : ما در یمن، این اقدامات را تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی یمن می‌دانیم؛ از این رو، رهبر انقلاب، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، هشداری صریح و روشن صادر کرد که هرگونه حضور نظامی اسرائیل یا آمریکا در سومالی لند(منطقه خودخوانده)، به عنوان یک تهدید مستقیم تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد و [چنین حضوری] یک هدف مشروع خواهد بود؛ این یک «خط قرمز» است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

عضو دفتر سیاسی انصار الله در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار گفت : هیچ ضرورتی برای تأمین امنیت دریای سرخ از طریق پایگاه‌های بیگانه یا حضور نظامی خارجی در این مناطق حیاتی و راهبردی وجود ندارد. امنیت دریای سرخ، مسئولیتِ کشورهای منطقه و ملت‌های آن، به‌ویژه کشورهای ساحلیِ آن است و نه عرصه‌ای باز برای قدرت‌های خارجی یا کسانی که می‌خواهند آن را در خدمت دستورکارها و پروژه‌های صهیونیستی، تجاوزکارانه و همچنین آمریکایی به کار گیرند.

انتهای پیام/ 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.