هشدار درباره تأخیر در بازگشایی تنگه هرمز

فرارو دوشنبه 25 خرداد 1405 - 17:34
یک رسانه انگلیسی عملیات مین‌روبی از تنگه هرمز را زمان‌بر خواند.

فرارو- منابع امنیتی دریایی گفته‌اند که اطمینان از ایمن بودن تنگه هرمز از مین‌ها می‌تواند بازگشت به ترافیک عادی کشتیرانی پس از توافق برای بازگشایی این آبراه را هفته‌ها به تأخیر بیندازد.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، طبق ارزیابی‌ها، عملیات مین‌روب‌های معمولی و پهپادهای زیرآبی پیشرفته می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ روز ادامه یابد تا بسیاری از شرکت‌های بیمه، کشتیرانی یا نفتی به اندازه کافی برای عبور از آن مطمئن شوند.

این امر می‌تواند به طور بالقوه ده‌ها میلیون بشکه نفت را با تاخیر در جابجایی مواجه کند.

جیکوب لارسن، مدیر ارشد ایمنی و امنیت در انجمن کشتیرانی BIMCO، گفت: «ما هنوز شروع عبور کشتی‌ها را در این مرحله بسیار خطرناک می‌دانیم.»

در ادامه آمده است: «تهدید مین‌ها در این منطقه همچنان یک نگرانی فوری است و باید مسیرهای عاری از مین ایجاد شود.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.