چین: امیدواریم همه طرف‌ها به گزینه صلح متعهد باشند

فرارو دوشنبه 25 خرداد 1405 - 12:52
سخنگوی امور خارجه چین در یک نشست خبری گفت: "چین امیدوار است که ایالات متحده و ایران یادداشت تفاهم مرحله اول را طبق برنامه امضا کنند و همه طرف‌های مربوطه به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز متعهد بمانند و مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل کنند."

فرارو- لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه گفت که چین از یادداشت تفاهم (MoU) بین ایالات متحده و ایران استقبال می‌کند و از تلاش‌های میانجیگری پاکستان قدردانی می‌کند.

به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای عالی امنیت ملی ایران اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که یادداشت تفاهم بین تهران و واشنگتن نهایی شده است و جنگ و عملیات نظامی در تمام جبهه‌ها، از جمله لبنان، فوراً و برای همیشه متوقف شده است.

لین در یک نشست خبری گفت: "چین امیدوار است که ایالات متحده و ایران یادداشت تفاهم مرحله اول را طبق برنامه امضا کنند و همه طرف‌های مربوطه به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز متعهد بمانند و مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل کنند."

وی گفت که چین آماده است تا با جامعه بین‌المللی همکاری کند تا در اسرع وقت نقش فعالی در بازگرداندن صلح و آرامش به خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ایفا کند.

این یادداشت تفاهم یکشنبه شب پس از مذاکرات دشوار و فشرده چند ماهه نهایی شد. این سند رسماً در 19 ژوئن در ژنو امضا خواهد شد. مذاکرات بیشتر بین ایالات متحده و ایران برای توافق نهایی تا زمانی که هر دو طرف تعهدات خود را طبق این یادداشت تفاهم انجام دهند، به تعویق خواهد افتاد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.