ایران در آتش‌بس، زرادخانه موشکی خود را احیا کرد؟

فرارو شنبه 23 خرداد 1405 - 16:20
یک رسانه آمریکایی مدعی شد که ایران همچنان حدود سه‌چهارم ذخایر مهماتی را که پیش از جنگ در اختیار داشت، حفظ کرده و همچنین توانایی نسبتا آسانی برای افزایش این ذخایر دارد.

فرارو-  یک رسانه آمریکایی به نقل از ارزیابی‌های اطلاعاتی غربی ادعاهای جدیدی درباره توان موشکی ایران مطرح کرد.

به گزارش فرارو به نقل از بلومبرگ، این رسانه اعلام کرد:  ایران احتمالا در دوره آتش‌بس، بخش‌های وسیعی از زرادخانه موشکی خود را بازسازی کرده و تسلیحات جدیدی از روسیه به موجودی خود افزوده است؛ موضوعی که در صورت ازسرگیری درگیری‌ها، به تهران امکان می‌دهد با توان رزمی تقریبا کامل پاسخ دهد. 

بر اساس این ارزیابی‌ها، ایران همچنان حدود سه‌چهارم ذخایر مهماتی را که پیش از جنگ در اختیار داشت، حفظ کرده و همچنین توانایی نسبتا آسانی برای افزایش این ذخایر دارد. 

این گزارش می‌افزاید که محموله‌های جدید شامل موشک‌های روسی است که نوع آن‌ها مشخص نشده، اما گمان می‌رود طی سال گذشته از خطوط تولید خارج شده باشند. 

این ارزیابی‌ها همچنین احتمال می‌دهند که ایران از دوره آتش‌بس برای بازگشایی انبارهای موشکی که زیر آوار مدفون شده بودند و انتقال تجهیزات و تدارکات بیشتر به آن‌ها استفاده کرده باشد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.