جمهوری اسلامی: روی خوش به مذاکره به معنی انصراف از انتقام نیست

فرارو شنبه 23 خرداد 1405 - 07:37
دیپلماسی هم ابزار مناسبی برای گرفتن انتقام است و اگر هوشمندانه و برخوردار از حمایت ملی باشد چه بسا قوی‌تر و کم‌هزینه‌تر هم باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود آورده است: «روی خوش نشان دادن به مذاکره به معنی انصراف از انتقام نیست. گاهی انتقام از طریق مذاکره قوی تر و کم هزینه تر است.

ترامپ برخلاف نتانیاهو خواهان توافق است، زیرا از تجربه جنگ‌های ۱۲روزه و ۴۰روزه با ایران به این نتیجه رسیده که با توسل به جنگ نمی‌تواند مشکل خود با ایران را حل کند.

عقلای آمریکا هم این واقعیت را فهمیده و به آن اعتراف می‌کنند که قدرت نظامی کشورشان بسیار کمتر از آن چیزی است که ادعایش را داشتند.

قدرتی که رو به افول است عصبانیت خود را با توسل به جنگ نشان می‌دهد تا بگوید من هنوز قدرتمند هستم ایران در جنگ تحمیلی سوم به خوبی نشان داد که آمریکا نمی‌تواند از طریق جنگ در اینجا به اهداف خود برسد.

ما ایرانی‌ها هم اگر آتش‌بس را پذیرفته‌ایم و به مذاکره روی خوش نشان می‌دهیم به این معنا نیست که نمی‌خواهیم انتقام جنایات آمریکا را بگیریم.

دیپلماسی هم ابزار مناسبی برای گرفتن انتقام است و اگر هوشمندانه و برخوردار از حمایت ملی باشد چه بسا قوی‌تر و کم‌هزینه‌تر هم باشد.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.