عربستان: خواهان بازگشت به دیپلماسی در منطقه و مذاکرات سازنده هستیم

فرارو پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 15:26
وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای خواستار پرهیز از تنش در منطقه و روی آوردن به رویکرد حکیمانه، بازگشت به روند دیپلماسی شد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: «عربستان خواهان تداوم مذاکرات سازنده ای است که با میانجی گری پاکستان به همراه قطر انجام می شود.»

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا دوباره به میدان رویارویی مستقیم نظامی بازگشتند و این در حالی است که در روزهای اخیر، مقام‌های آمریکایی مدعی نزدیک بودن توافق با ایران بودند و برخی مقام‌های ایرانی نیز شانس توافق را با عباراتی چون «خیلی دور، خیلی نزدیک» توصیف کردند.

ادامه عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و پاسخ تهران به آن، حملات متقابل ایران و آمریکا، ادامه تقابل نسخه‌های تهران و واشنگتن برای مدیریت تنگه هرمز و همزمان تلاش‌های دیپلماتیک چند سویه برای دستیابی به توافق اولیه با هدف اعلام خاتمه جنگ، شرایطی را رقم زده که بسیاری از ناظران و تحلیل‌گران آن را با تیتر «مذاکره زیر سایه بمباران» توصیف می‌کنند.

موج تازه تنش‌ها پس از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز آغاز شد؛ حادثه‌ای که برای آغاز دور جدید حملات آمریکا علیه ایران را رقم زد. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.