غریب آبادی: تجاوز نظامی با واژه‌سازی مشروع نمی‌شود

فرارو پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 15:25
غریب آبادی نوشت: در حقوق بین‌الملل تجاوز نظامی با واژه‌سازی مشروع نمی‌شود.

کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر امور خارجه در شبکه ایکس نوشت:

«حملات جدید آمریکا علیه اهدافی در خاک ایران، سند دیگری از تجاوز آشکار به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقض گسترده و بی معنا کردن آتش بس است.

توصیف این حملات به‌عنوان «دفاع از خود»، آنگونه که در بیانیه نهاد تروریستی سنتکام آمده است، هیچ اثر حقوقی ندارد. در حقوق بین‌الملل، متجاوز با تغییر عنوان، از تبعات عمل خود نمی‌گریزد و تجاوز نظامی با واژه‌سازی مشروع نمی‌شود.

نیروهای مسلح شجاع و غیور جمهوری اسلامی ایران، با اتکا به اراده ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران، در برابر هرگونه تجاوز خواهند ایستاد و با پاسخی قاطع، مقتدرانه و پشیمان‌کننده، از وجب‌به‌وجب خاک کشور دفاع خواهند کرد.

پیامدهای کامل این اقدامات غیرقانونی و خطرناک، متوجه آمریکا و هر طرفی است که در آن مشارکت، تسهیل یا مساعدت کند.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.