پیامدهای وضعیت دست به ماشه/ پیشنهاد زیدآبادی به طرف‌های درگیر

فرارو چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 10:15
احمد زیدآبادی درخصوص درگیری های بین ایران و آمریکا در زمان آتش بس نوشت: حتی برای کنترل اوضاع هم، مکانیسم تعریف‌شده و مورد توافقی نیاز است که آن هم فعلاً مفقود است. همهٔ طرف‌ها باید برای این معضل چاره‌ای اساسی بیاندیشند.

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی تحت عنوان «پیامدهای وضعیت دست به ماشه» در کانال تلگرامی خود نوشت: «وقتی دو نیروی مسلح بدون وجود یک آتش‌بس مکتوب و مورد توافق، دست به ماشه در مناطقی بسیار حساس روبروی هم صف‌آرایی کرده‌اند، جلوگیری از بروز درگیری بین آنها شبیه معجزه است!

از این رو، با توجه به نوع آرایش نظامیان آمریکایی و ایرانی در منطقه، شلیک‌های تصادفی و سپس درگیری‌های مقطعی ناشی از تاکتیک تلافی‌جویانهٔ دوجانبه بین آنها، امری غیرقابل انتظار نیست.

مشکل اصلی احتمال از کنترل خارج شدن ضربات محدود و متقابل از سوی دو طرف و حرکت ناخواسته به سمت جنگی فراگیر است.

حتی برای کنترل اوضاع هم، مکانیسم تعریف‌شده و مورد توافقی نیاز است که آن هم فعلاً مفقود است. همهٔ طرف‌ها باید برای این معضل چاره‌ای اساسی بیاندیشند.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.