واکنش سنتکام به سقوط بالگرد آپاچی آمریکایی

همشهری آنلاین سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:48
با گذشت ساعاتی پس از انتشار خبر اولیه سقوط بالگرد ای‌اچ-۶۴  آپاچی ارتش آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز، سنتکام سقوط آن در سواحل عمان را تایید کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق اعلام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، واشنگتن در حال بررسی علت سقوط بالگرد آپاچی است.
صبح امروز بود که نیویورک تایمز از سقوط یک بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز خبر داد و گفت که هر دو خدمه آن به سلامت به محل امن منتقل شدند.

این رسانه آمریکایی بدون اشاره به علت سقوط بالگرد ای‌اچ-۶۴ آپاچی خبر داد که تحقیقات در این باره در جریان است.
حالا سنتکام با انتشار یک بیانیه توضیحاتی در این باره ارائه داد.

طبق بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، دو خدمه یک بالگرد ای‌اچ-۶۴ آپاچی ارتش پس از سقوط بالگردشان در نزدیکی سواحل عمان هنگام گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای، توسط نیروهای آمریکایی نجات یافتند.

سنتکام تصریح کرد: «سربازان تقریباً ظرف دو ساعت، بدون مشکل نجات یافتند و در وضعیت پایداری قرار دارند. علت حادثه در دست بررسی است.»

به گفته فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، لشکر ۸۲ هوابرد این کشور با پشتیبانی واحدهای نیروی هوایی و دریایی شامل گروه ویژه ۵۹ ناوگان پنجم ایالات متحده، در این عملیات نجان نقش داشتند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.