وزارت بهداشت: تمام ظرفیت‌های نظام سلامت کشور در آماده‌باش کامل است

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 19:15
تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی حملات دشمن طی ساعات گذشته در برخی مناطق کشور و با توجه به شرایط ویژه، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند تمامی ظرفیت‌های نظام سلامت کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار داشته و ارائه خدمات درمانی، اورژانسی، بهداشتی و دارویی بدون وقفه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، در این اطلاعیه آمده است: تمامی پایگاه‌های اورژانس، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز انتقال خون، شبکه‌های‌ بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آمادگی کامل و تمامی امکانات و نیروهای تخصصی، برای خدمت‌رسانی به شهروندان فراهم است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران، پرسنل اورژانس، کارکنان بهداشتی و درمانی و سایر خدمتگزاران تیم ملی سلامت، از مردم درخواست کرده:

- آرامش خود را حفظ کرده و اخبار مرتبط با وضعیت سلامت و خدمات درمانی را صرفاً از منابع رسمی دریافت کنند.

- از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی و بخش‌های اورژانس خودداری کنند تا امکان ارائه خدمات سریع‌تر به بیماران و مصدومان نیازمند فراهم شود.

- در صورت نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی، با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند.

- از حضور بدون هماهنگی در محل‌های رخ دادن حوادث و نیز مراکز درمانی بپرهیزند.

- توصیه‌های ایمنی، بهداشتی و امدادی دستگاه‌های مسئول را با دقت دنبال و رعایت کنند.

همچنین در این اطلاعیه از عموم هموطنان درخواست شده در شرایط کنونی با حفظ همبستگی ملی، همکاری با نیروهای امدادی و درمانی و پرهیز از انتشار اخبار تأییدنشده، یاری‌گر تلاش‌های انجام‌شده برای حفظ سلامت و امنیت جامعه باشند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.