سخنگوی وزارت خارجه: اتفاقات شبانه‌روز گذشته به بی اغتمادی به آمریکا دامن زد

فرارو دوشنبه 18 خرداد 1405 - 11:05
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: تاکنون تبادل پیام ما با آمریکایی‌ها در فضای بی‌اعتمادی بوده و اتفاقات شبانه‌روز گذشته به این بی‌اعتمادی دامن خواهد زد.

بقایی با بیان اینکه اتفاقات شب گذشته، بی‌اعتمادی در مذاکرات را تشدید می‌کند، گفت: تناقض‌گویی آمریکا و اعلامیه‌های به زعم خودشان گیج‌کننده، به اندازه کافی باعث آشفتگی در دیپلماتیک شده بود و اتفاقات ۲۴ ساعت اخیر نیز به آن دامن می‌زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما تا هر کجا که منافع ملی‌مان اقتضا کند، در برابر رژیم صهیونیستی اقدام خواهیم کرد. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم اجازه دهیم این رژیم و آمریکا به تعرضات خود ادامه دهند و صرفا به صورت لفظی اعلام کنند که به آتش‌بس پایبند اند. تمام نیروهای ما، برای مواجهه با هر وضعیتی آماده اند. فلسفه مذاکرات، پایان‌دادن به جنگ علیه ایران بود و خاتمه جنگ در لبنان را نیز بخشی از آتش‌بس عنوان کرده بودیم. اگر این فلسفه توسط هر یک از طرفین مخدوش شود، روند دیپلماتیک نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. دیپلماسی و میدان در کنار هم برای تامین منافع ملی تلاش می‌کنند.

بقایی در پاسخ به سوالی در مورد نشست آتی شورای حکام و احتمال تصویب قطعنامه در این نشست با توجه به ادعاهای اخیر گروسی، بیان کرد: ما برای هر پیشامدی آماده هستیم و پاسخ مقتضی را در نظر داریم. کسی که نامزد دبیرکلی سازمان ملل است، باید در انجام وظیفه خود به عنوان دبیرکل آژانس، مسئولانه عمل کند، در حالیکه آقای گروسی همچنان بر رویکرد غیرسازنده خود اصرار دارد. آژانس هنوز در مورد نقش آمریکا و اسرائیل اعلام موضع نکرده است و شائبه رویکرد جانبدارانه مدیرکل آژانس را که باعث بی‌اعتباری بیشتر او می‌شود، تقویت می‌کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.