آماده‌باش بیمارستان‌های اسرائیل از بیم تلفات ناشی از حملات موشکی ایران

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 10:17
تهران - ایرنا - همزمان با افزایش نگرانی‌ها از پاسخ موشکی ایران، منابع صهیونیستی از اعلام وضعیت اضطراری در چندین بیمارستان مهم اسرائیل، محدودیت خدمات برخی مراکز درمانی و آماده باش برای پذیرش تلفات ناشی از حملات موشکی خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، منابع صهیونیستی از اجرای تدابیر گسترده اضطراری در مراکز درمانی رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از حملات موشکی احتمالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، بیمارستان «سوروکا» در منطقه نقب (جنوب فلسطین اشغالی) اعلام کرده است که فعالیت خود را تنها به پذیرش موارد اورژانسی و اضطراری محدود خواهد کرد و سایر خدمات درمانی را کاهش می‌دهد.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که در بیمارستان‌های صفد و نهاریا در مناطق شمالی فلسطین اشغالی وضعیت اضطراری اعلام شده و بخش‌های مختلف درمانی به تأسیسات زیرزمینی و مستحکم منتقل شده‌اند تا آمادگی لازم برای شرایط بحرانی فراهم شود.

در همین حال، بیمارستان «ایخیلوف» در تل‌آویو نیز با تأکید بر پذیرش موراد اورژانسی اعلام کرده است که بخش‌های خود را به اتاق‌ها و فضاهای زیرزمینی و مقاوم در برابر حملات موشکی منتقل خواهد کرد.

آماده‌باش بیمارستان‌های اسرائیل از بیم تلفات ناشی از حملات موشکی ایران
رژیم صهیونیستی با تبدیل پارکینگ‌های زیرزمینی به بیمارستان، سعی در کنترل شرایط بحرانی خود دارد.

همزمان، رادیو ارتش اسرائیل از آغاز بسیج گسترده نیروهای ذخیره در فرماندهی جبهه داخلی از صبح امروز خبر داد. این گزارش می‌افزاید نیروهای امداد و نجات نیز در چارچوب این فراخوان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا در صورت اصابت موشک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

این در حالی است که شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارزیابی ارتش این رژیم در صبح امروز حاکی از این است که تبادل حملات میان ایران و اسرائیل احتمالاً برای چند روز آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۵در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توکل به خدای متعال و استعانت از پروردگار قادر متعال، دقایقی پیش رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه عملیاتی را با رمز مقدس «یا حیدر کرار» و هدیه به شهدای جنگ ۱۲ روزه با هدف قرار دادن مراکز مهم پایگاه های هوایی راهبردی نواتیم و تلنوف آغاز کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات در پاسخ به تجاوز موشکی رژیم کودک‌کش صهیونی به چند سایت راداری در سه نقطه کشور انجام شد.

سپاه در اطلاعیه خود آورده است: سرعت عمل در پاسخ به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی و گستردگی بانک اهداف جزو اقدامات گروه‌های عمل کننده در این مرحله بوده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که تمام یگان‌های رزمی و عملیاتی سپاه پاسداران برای انجام عملیات عبرت آموز گسترده در تمام جبهه‌ها در آمادگی کامل بوده و برنامه‌های اقدام را متناسب با سناریوهای دشمن تدارک دیده‌اند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.